Adviseren en activeren – dat zijn waarden die de financiële dienstverlening hoog in het vaandel heeft staan. Daar hoort natuurlijk ook informeren bij. Want wanneer een klant uw advies heeft opgevolgd wilt u natuurlijk wel dat de aangenomen dienst optimaal van belang blijft.
Adviseer en activeer uw klanten snel en efficiënt
Wijzigingen en updates worden daarom regelmatig met uw klanten gedeeld. En dat is goed? Een kleine kanttekening bij dit agendapunt is dat het flink wat werk met zich meebrengt. Al uw klanten moeten immers op de hoogte worden gebracht, vervolgens moet gekeken worden wat het gevolg van de update is per individu. Dat alles wordt beschreven en gerapporteerd.
Vele handen De juiste applicaties maken licht werk
Financiële updates – het zijn de momenten waarop financiële dienstverleners hulptroepen inschakelen om al hun klanten goed te kunnen informeren. Want wie heeft nou zoveel collega’s klaarstaan om het gehele klantenbestand direct te kunnen bereiken? Gelukkig is het tegenwoordig mogelijk om dit proces te automatiseren. Met de juiste applicaties op maat worden uw klanten goed op de hoogte gebracht, de benodigde gegevens ingevuld en de juiste rapportages gemaakt, zonder de bijbehorende stressmomenten.
Een goed voorbeeld van een geautomatiseerd adviestraject:
Hoe ziet zo’n geautomatiseerd adviestraject er dan uit? Stel: Er zijn belangrijke wijzigingen en- of updates en uw bedrijf belt alle klanten na om hen hiervan op de hoogte te stellen. Dan moeten uw collega?s een flinke lijst invullen met alle gegevens. Denk bijvoorbeeld aan NAW-gegevens en wijzigingen in hun huidige leefsituatie (werk, inkomsten, getrouwd etc.)
Benieuwd hoe wij maatwerk realiseren voor onze klanten?
Een goed voorbeeld van automatisering zou een gebruiksvriendelijke applicatie kunnen zijn waarbinnen lijsten zijn te vinden die uw klanten zelf in kunnen vullen. Vervolgens zou hier een gebruiksvriendelijke tool aan kunnen worden gekoppeld waarmee uw klanten zelf kunnen achterhalen of zij gevolgen ondervinden van de betreffende wijziging. Al die informatie kan vervolgens automatisch worden omgezet naar een rapport.
Enfin, dit is maar een klein voorbeeld van de mogelijkheden? Deze zijn natuurlijk eindeloos!
Om u een beeld te geven van het gemak van een geautomatiseerd adviestraject, hebben we de belangrijkste voordelen voor u op een rij gezet:
1. Reduceer de werkdruk
Hoe is het gesteld met de werkdruk op het moment dat er een belangrijke update komt? Kiest uw bedrijf ervoor om alle klanten persoonlijk te bellen met de nieuwe informatie? Dan is de kans groot dat het met de werkdruk op zo’n moment niet echt prettig is gesteld. Door dit gedeelte van het adviestraject te automatiseren zijn de vele telefoontjes overbodig en reduceert u de werkdruk flink.
2. Reduceer de kosten
Schakelt uw bedrijf een callcenter in op het moment dat de werkdruk te hoog wordt? Dan is dat, door het automatiseren van (een deel van) het proces niet meer nodig. Regelen de collega’s de contactmomenten zelf? Dan hoeven zij niet meer te investeren in deze extra uren. Een geautomatiseerd adviestraject zorgt ervoor dat dergelijke (onvoorziene) uitgaven niet meer nodig zijn.
3. Reduceer fouten
Het invullen van lijsten, middels informatie die door de telefoon wordt gegeven, gaat helaas niet altijd goed. Het spellen van een naam, het doorgeven van een specifiek aantal – de kans op een misverstand bestaat altijd. Totdat klanten de mogelijkheid krijgen om hun eigen gegevens in te vullen? dat voorkomt onnodige misverstanden en reduceert fouten.
4. Verhoog de klanttevredenheid
Eerlijk is eerlijk, met de komst van het internet is de huidige consument gewend geraakt aan informatievoorziening op het moment dat het hen uitkomt. Met één druk op de knop kunnen zij hun eigen research realiseren. Daar zijn zij zo aan gewend geraakt dat het voor de consument niet altijd prettig is om eventuele wijzigingen pas te horen op het moment dat zij worden gebeld. Zij willen hun gegevens, te allen tijde, kunnen inzien. Met de daarbij behorende updates. Door het automatiseren van het adviestraject voorziet u uw klanten in die behoefte. Wanneer we deze zo inrichten dat de klant eventuele updates kan zien en eigen gegevens kan aanpassen op het moment dat het hen uitkomt, zal de klanttevredenheid aanzienlijk verbeteren.
Uw adviestraject laten automatiseren
De grootste voordelen van een geautomatiseerd adviestraject hebben we u zojuist voorgelegd. De vraag is: hoe gaat u dit realiseren? Wij hebben inmiddels zoveel verschillende klanten mogen helpen met de automatisering van hun adviestraject, dat wij precies weten wat er moet gebeuren en wat er gebouwd moet worden om antwoord te geven op uw specifieke vraag. Graag realiseren wij uw applicatie op maat, waarmee u uw voordeel kan doen!